Thursday, May 24, 2012

ubah diri cytie!!

Dalam dunia nie pelbagai cabaran yang perlu kita lalui sebagai ujian kepada diri kita untuk lebih mendekatkan diri kepada yang maha Esa. Oleh itu, kita x boleh mengeluh bila sesuatu masalah datang kita harus lebih tenang dan berfikiran terbuka dalam menghadapi semua masalah. Di situla kita menyedari tanpa keimanan yang kuat iaitu sabar, menyedari mungkin setiap yang berlaku ada hikmah tersendiri. Diri yang kerdil ini perlu selalu dibantu dengan memohon kepada penciptanya inyaallah dengan kesungguhan yang dilakukan mendapat tempat di sisi pencipta malahan sesama manusia.

Baru-baru ini terdapat salah faham informasi mengenai sesuatu...hanya mementingkan pendapat sendiri tanpa menghiraukan pendapat orang yang lebih arif dalam hal itu.. tapi bila di ingat kembali lawak la jugak. 

Pendapat kita kadang-kadang salah atau betul perlu menerima pendapat orang laen jugak. Demikian jelas menunjukkan fikiran tidak lebih terbuka dalam sesuatu hal...thats allz...what i learn today...muhasabah diri dari semasa ke semasa...:P

No comments: